Kotva
Souhlasím, že tento web smí ukládat cookies
 
Nepřehlédněte
Přijímací řízení na VOŠ
4.9.2019

Přijímací řízení ke studiu na Vyšší odborné škole probíhá do 31. 10. 2019.

 
 
Bakaláři

 
 
Zřizovatel

 
 

 
 
Mapa webu
A
A
A

Poradenství a konzultace

Vloženo: 23.1.2018 | Zobrazeno: 4378x | Zatím neupraveno

Školní poradenské pracoviště – SPŠ a VOŠ Písek

1. 9. 2016 bylo zřízeno na SPŠ a VOŠ Písek školní poradenské pracoviště. Poskytuje přímo ve škole
bezplatné poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům, studentům,
pedagogům i nepedagogickým pracovníkům.

Členové ŠPP úzce spolupracují s třídními učiteli, pedagogy školy, nepedagogickými pracovníky školy, s vedením školy, se školskými poradenskými zařízeními, zákonnými zástupci žáka a dalšími odborníky.

S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.

 

Členové Školního poradenského pracoviště

Mgr. Ludmila Klavíková – výchovná poradkyně

Kontakty: telefonní číslo
  e-mail: klavikova@sps-pi.cz 
  konzultace: úterý 7.30 – 8.00, individuálně podle domluvy

 

Mgr. Milena Kouďová – školní metodik prevence

Kontakty: telefonní číslo
  e-mail: koudova@sps-pi.cz 
  pondělí 14.10 – 14.40, individuálně podle domluvy

 

PROGRAM PORADENSKÝCH SLUŽEB

VÝCHOVNÝ PORADCE – PORADENSKÁ, METODICKÁ A INFORMAČNÍ ČINNOST

  1. V oblasti kariérového poradenství zprostředkovávat aktuální informace žákům, žákům
    se SVP, žákům cizincům, studentům, zákonným zástupcům, pedagogům o možnostech
    studia na různých typech VŠ, VOŠ, (např. organizovat setkání se zástupci VŠ, VOŠ, vést
    přehled termínů Dnů otevřených dveří, termíny veletrhů dalšího studia; zprostředkovat
    setkání se zástupci Úřadů práce; se zástupci firem, s podnikatelskou sférou při rozhodování
    výběru pracovní pozice)
  2. Ve spolupráci s dalšími pedagogy zajistit vzdělávání žáků se SVP a žáků nadaných a vytvořit jim
    potřebné podmínky pro jejich vzdělávání (např. sledování a vyhodnocování účinnosti
    zvolených podpůrných opatření, tvorba a vyhodnocování IVP, intenzivní spolupráce s asistenty
    pedagoga); podle potřeby zajistit žákům se SVP a žákům nadaným potřebnou vstupní
    a průběžnou diagnostiku pro školská poradenská zařízení (např. dotazníky pro SŠ)
  3. Ve spolupráci s dalšími pedagogy vyhledávat žáky, kteří vyžadují zvláštní pozornost (např.
    návrhy na další péči o tyto žáky, vytvoření a vyhodnocování PLPP – plánu pedagogické podpory)
  4. Spolupracovat s konkrétními ŠPZ při zajištění podpůrných opatření a intervenční činnosti
    pro žáky se SVP (např. konzultace doporučených podpůrných opatření, kompenzačních
    pomůcek, úpravy IVP během školního roku)
  5. Spolupracovat podle potřeby se zákonnými zástupci, zletilými žáky i studenty školy (např.
    při výběru dalšího studia, nebo pracovní pozice, při integraci žáka, při prevenci školní
    neúspěšnosti, při porušování školního řádu, neomluvené absenci, ukončení nebo přerušení
    studia, při sportovní činnosti v době školní výuky, zdravotních obtížích; poskytovat
    informace o činnosti školy, školských poradenských zařízeních v regionu)
  6. Průběžně poskytovat metodickou podporu pedagogickým pracovníkům (např. v oblasti
    kariérového rozhodování žáků; při přípravě a vyhodnocování plánů pedagogické podpory,
    s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se SVP, s tvorbou a vyhodnocováním
    IVP, v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky; zprostředkování nových metod
    pedagogické diagnostiky a intervence, při prevenci školní neúspěšnosti; při kázeňských
    problémech; proškolení, semináře organizované odborníky; intenzivní spolupráce s asistenty
    pedagoga)
  7. Ve spolupráci s dalšími pedagogy připravit příznivé školní klima pro integraci žáků a studentů
    s odlišnými životními podmínkami a z odlišného kulturního prostředí
  8. V rámci prevence školní neúspěšnosti pracovat v průběhu školního roku se žáky
    s nevyhovujícími studijními výsledky (např. společně s třídními učiteli a vyučujícími daného
    předmětu a zákonnými zástupci vytvořit plán možné nápravy)
  9. Intenzivní spolupráce se školním metodikem prevence

 

ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE (ŠMP) – PORADENSKÁ, METODICKÁ A INFORMAČNÍ ČINNOST

  1. Pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní
    neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů.
  2. . Sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí
    pro jejich vytváření a realizaci.
  3. Vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních
    odlišností na škole.
  4. Posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho
    snižování.
  5. Poskytovat metodickou podporu učitelům.
  6. Integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zař