Kotva
Souhlasím, že tento web smí ukládat cookies
 
Nepřehlédněte
Úřední hodiny po dobu hlavních prázdnin
19.7.2019

Každá středa od 09.00 - 11.00 hod.

 
 
Bakaláři

 
 
Zřizovatel

 
 

 
 
Mapa webu
A
A
A

Průmkařiny v Polsku

Vloženo: 28.6.2019 | Autor: trojan | Zobrazeno: 227x | Zatím neupraveno

Zástupci redakce Průmkařin, školního časopisu SPŠ a VOŠ Písek, absolvovali přínosný vzdělávací program v Polsku


 Od 7. 6 do 14. 6 2019 se zástupci redakčního týmu časopisu Průmkařiny (jmenovitě D. Dvořák, O. Polanecký, M. Jiříček a J. Kadeřábek) společně se členy parlamentů dětí a mládeže zúčastnili programu Erasmus+ v kategorii KA3 s názvem „Youth Councils Advisors and Activists”. Tento program má za úkol předávat zkušenosti, a to jak dobré, tak i ty špatné, aby se mladiství vyhnuli případným problémům. Dalším důležitým bodem bylo seznámit se s ostatními organizacemi a jejich činností. Přestože většina členů pocházela z parlamentů dětí a mládeže, nacházely se zde i jiné organizace, které se skládají z mladistvých jiných kolektivů či organizací, a právě náš časopis byl jasným příkladem. Sraz všech organizací probíhal v polsko-beskydské oblasti Brenna, konkrétně na místě, kde vám nádherná krajina s výhledem brala dech, kde se člověk mohl izolovat od okolního světa a mohl zde najít svůj klid. A právě díky tomuto prostředí měl člověk celou dobu během nabitého programu čistou mysl.
První den většina mezinárodních skupin dorazila do Brenny a po obědě jsme připravovali prezentaci naší činnosti ostatním participantům. Také jsme se pomocí intuitivního programu ve stylu řešení různých problémů týmově seznámili lépe s ostatními lidmi z jiných zemí, s jejich činností, se způsobem, jakým dosahují svých cílů, ale také s jejich osobností. Díky velkému množství volného času po odvedené práci jsme se mohli věnovat našim vlastním volnočasovým aktivitám, a měli tak možnost se ještě lépe seznámit takzvaně mimo program. Celý program byl postaven na neformálních aktivitách tak, aby se všichni zúčastnění mohli zapojit, kdykoliv se cítí připraveni. Využito bylo též flipchartu pro prezentování vlastních nápadů, návrhů a zlepšení. Jako příklad uvádím situaci, kdy se celá skupina rozdělila do malých skupin, ve kterých bylo úkolem navrhnout vlastní nápad, který by mohl být dotovaný z Evropské unie. Bylo potřeba sepsat, co vše budeme potřebovat jako zdroje, koho k tomu využijeme, jaká úskalí by nás mohla potkat, a následně řešení daných problémů prezentovat před celou skupinou. Už jen díky tomuto jste mohli zlepšit svou dovednost v prezentaci, což po pár dnech mezi známými tvářemi nebylo tak těžké, naučit se, jak se vyhnout problémům a jejich případnému řešení. Důležitá byla také stránka organizace a synchronizování se s týmem. Vždy bylo nutné nad vším přemýšlet, vymyslet nápad, následně ho rozvést, vyřešit problémy spojené s ním, najít jejich řešení a rozvést myšlenku realizace tohoto plánu. 
Program byl pro náš tým velice přínosný. Naučili jsme se spoustu nových věcí, poznali nové lidi a otevřely se nám možnosti zapojit se do dalších projektů financovaných z EU.


Jan Kadeřábek, žák SPŠ a VOŠ Písek B2.I a člen redakce Průmkařin